ik ben van plan om voor mezelf te beginnen op het gebied van huisslachtingen. Wou graag weten of er onder de veehouders voornamelijk in Overijssel nog belang is om dit te laten doen. Je moet hierbij denken aan het Twente en Salland. Ophalen en bezorgen behoort hierbij tot de mogelijkheid. Vee wordt geslacht en naar wens klaargemaakt. Wordt niet individueel verpakt maar in kratten of zakken met stickers erop wat erin zit. Dit om zo de kosten te drukken en het tegen een schappelijke prijs aan te kunnen bieden

Alles wordt netjes geportioneerd en per soort verpakt in een krat of zak met een sticker erop wat erin zit. Het wordt echter niet bijv per 4 lapjes verpakt. Dat moet je dan zelf doen.

Als ik het vee ophaal laat ik een lijst achter met de mogelijkheden wat je ervan kunt maken. Je kunt het dan aankruisen en de koe of varken wordt dan aan de hand van de lijst geportioneerd bijv riblappen, bieflappen, kogelbiefstuk entrecote enz.

Kosten ben ik inderdaad nog niet helemaal uit. Het is nog in een beginfase, ben aan het orienteren of er belangstelling voor is.